Progresas Kuboje

DRAKONS_zil_diezeleee„Granma“, Havana, penktadienis, kovo 17, 2008, 50-ieji Revoliucijos metai. 44-ieji leidimo metai, Nr. 65

Drakonai atsisveikina

„Drakonai“ – šių sunkvežimių geriau neapibūdinsi. Jiems reikia statinės benzino net ir labai trumpiems atstumams įveikti. Dauguma jų nuvažiuoja 2 ar 3 kilometrus su vienu litru benzino, o tai didžiulis degalų švaistymas, nepakeliamas šalies ekonomikai.

Taigi kilo mintis kuo greičiau įvykdyti šių automobilių remotorizaciją. Tai šalyje vykstančios Energetinės Revoliucijos dalis.

Atlikus užsienyje įsigytų variklių bandymus, šiais metais pradėtas masinis „drakonų“ variklių keitimas kitais, daug efektyvesniais, kurie naudoja ne benziną, o dyzelinį kurą ir sutaupo daug išteklių.

Šiuo metu varikliai keičiami sunkvežimiams ZIL 130 ir 131, taip pat GAZ 53 ir 66, kurie sudegina daugiausiai degalų. Jie per metus vidutiniškai nurieda 20 tūkstančių kilometrų, suvartodami litrą benzino dviems kilometrams nuvažiuoti. Jie naudojami cukranendrių bei kitų prekių pervežimams.

Šiems sunkvežiamiams įmontuojami galingi Kinijoje pagaminti YUCHAI markės dyzeliniai varikliai, sunaudojantys vieną litrą dyzelinio kurio 4-6 kilometrams nuvažiuoti, nepriklausomai nuo to, kokiais keliais važiuojama. Šios transformacijos leis šalyje sutaupyti tūkstančius tonų degalų.

„Granma“, Havana, penktadienis, kovo 28, 2008, 50-ieji Revoliucijos metai. 44-ieji leidimo metai, Nr. 75

Kubietiškas šviesoforas laukia žalios šviesos

SEMAFORO_bicas_rodoe.JPGGalima užprogramuoti keliais režimais pagal savaitės dienas, pagal valandas, pagal eismo intensyvumą, sėkmingai veikia jau ketverius metus ir prašosi žalios šviesos, kad galėtų veikti visoje šalyje.

Tai šviesoforo kontrolės sistema, prisitaikanti prie eismo sąlygų priklausomai nuo to, kokiame mieste ji instaliuojama. Ji sukurta Ernesto Che Guevaros vardo elektroninių komponentų įmonėje Pinar del Rio ir yra daug pigesnė už tokios pačios paskirties importuojamą aparatūrą.

Degoberto la O Viscay, šio centro elektroninio projektavimo specialistas bei pagrindinis šio projekto entuziastas, pasakoja, kad šalyje veikia panašios importuotos sistemos (amerikietiškos, sovietinės, meksikietiškos, kiniškos), kurias sudėtinga prižiūrėti, kad jos gerai tarnautų.

Pagal sostinės specialių paslaugų inžinerijos įmonės užsakymą, kaip atskiras produktas pirmiausiai buvo sukurta centrinio valdymo plokštė, po to šviesų plokštė, maitinimo bei sujungimo mechanizmai, taip pat sukonstruotas stovas.

Pirmieji tokie šviesoforai prieš ketverius metus buvo pastatyti dviejose Pinar del Rio sankryžose Jose Marti gatvėje, kur veikia iki šiol.

Pirminis modelis leido tik vieną režimą, žinoma, antrasis modelis lenkia pirmąjį. Jame įmontuotas naujos kartos laikrodis bei kontrolės sistema, leidžianti naudoti net 10 režimų per dieną. Taigi šviesų persijungimo intervalai gali kisti priklausomai nuo paros laiko bei transporto srautų.

Specialistas teigia, kad jo gaminimas pramoniniu būdu leistų valstybei sutaupyti lėšų.

„Vienos šviesoforo sistemos gamybos savikaina yra apie 300 dolerių, tuo metu užsienyje įsigyti modeliai yra nuo 5 iki 30 kartų brangesni“, – kalba Dagoberto.

DRAKONS_antrast_iliustr1e.JPG

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.