Dviejų jėga tampa realybe

Vakar Kaune prasidėjo konferencija „Dviejų jėga: retrospektyvos ir perspektyvos”, skirta Vilniaus ir Kauno dipolio projekto įgyvendinimui apžvelgti bei tolimesnėms vystymosi gairėms nubrėžti.

Prieš keletą mėnesių įrengtame moderniame Elektrėnų verslo ir kultūros centre „Mediana” vakar susirinko nemažai politikų, daugelis buvusių Vilniaus bei laikinosios sostinės merų, architektų, menininkų, kitų prie dvimiesčio projekto prisidėjusių žmonių.

Neįtikėtini pokyčiai

„Prieš 10-12 metų, kai šis projektas dar tik buvo pradėtas įgyvendinti, mažai kas galėjo patikėti, jog jis pavyks. Kalbėjome apie nuolatinę Vilniaus ir Kauno priešpriešą, jokių kompromisų nepripažįstančią konkurenciją. Daugeliui tikrai sunku buvo patikėti, jog vos po dešimtmečio abu miestai bus tartum vienas darnus organizmas, o Vilniaus tikslai tuo pat metu bus Kauno tikslais ir atvirkščiai. Džiaugiuosi, kad buvo žmonių, kurie vis dėlto sugebėjo tuo patikėti,” – sveikindamas susirinkusius kalbėjo Artūras Zuokas, vienas iš dipolio projekto iniciatorių ir aktyviausių šalininkų.

„Puikiai atsimenu, kaip Vilniaus ir Kauno paaugliai, o kartkartėmis ir vyresni nebrendylos apsižodžiuodavo prieš ir po kiekvienų „Žalgirio” bei „Lietuvos ryto” rungtynių. Šiandien konkurencija tarp krepšinio klubų niekur nedingo, tačiau akivaizdžiai pasikeitė retorika ir ginčų stilius: norint įrodyti klubo pranašumą jau nebepilamas mėšlas ant viso miesto. Drįsčiau teigti, jog atsirado tam tikras dipolio identitetas, išgydęs abiejų miestų bendruomenes ir suliejęs jas į vieną visumą,” – kalbėjo dabartinis Vilniaus vadovas, konservatorius Algis Ramanauskas.

Iš vieno miesto į kitą – per pusę valandos

Konferencijoje ne tik dalintasi mintimis apie per dešimtmetį įvykusius pokyčius abiejų miestų gyvenime bei ateities vizijas, tačiau aptarti ir konkretūs uždaviniai.

Daugiausia kalbėta apie susisiekimo problemas. Aptarta Vilniaus savivaldybės iniciatyva tiesti dar vieną greitaeigio geležinkelio atšaką „Vilnius-Kaunas”. Šios idėjos šalininkų teigimu, 45 minučių trukmės kelionė traukiniu iš vieno miesto į kitą jau nebepatenkina visuomenės poreikių, todėl siūloma per artimiausius penkerius metus nutiesti papildomą itin modernią liniją, kuri važiavimo laiką sutrumpintų iki pusvalandžio.

Be to, kalbėta apie galimybę padidinti kelio mokestį, važiuojantiems autostrada „Vilnius-Kaunas”. Manoma, kad tokia iniciatyva turėtų padėti kiek sumažinti piko metu susidarančius kamščius ir paskatinti vairuotojus pasirinkti kelionę greitaeigiu traukiniu.

Ar netaps dviejų jėga – trijų jėga?

Konferencijos kuluaruose nemažai kalbėta ir apie dipolio plėtrą. „Post Scriptum” duomenimis, Kaune pasirodę Alytaus miesto vadovai atvyko ne tik kaip konferencijos svečiai. Patikimi šaltiniai teigia, jog už uždarų durų dipolio valdančiųjų koalicijų vadovai kartu su Alytaus meru bei vicemeru kalbėjosi apie galimybes pradėti kurti trimiestį.

Vilniaus meras A.Ramanauskas nepaneigė šių gandų. „Kol kas apie tai dar anksti kalbėti, tačiau man asmeniškai tokia galimybė atrodo pakankamai reali ir viliojanti,” – sakė sostinės vadovas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.