Perfrazuojant Hannah Arendt, auklėjimas yra atsakomybė už pasaulį ir jo ateitį, todėl kiekvienam, atsisakančiam prisiimti atsakomybę, neturėtų būti leidžiama prisidėti prie šio proceso. Šiuolaikiniame pasaulyje universiteto misija redukuojama iki išdalinamų diplomų ar apgintų disertacijų skaičiaus, nutylint bet kokius vertybinius įsipareigojimus.
Lietuvoje aukštasis mokslas gyvena amžinosios reformos nuotaikomis. Dabartiniame paralyžiuje esančiam aukštajam mokslui reformos jau apskritai nepakaktų – sistema turėtų patirti esminį sukrėtimą. Deja, akivaizdu, kad apie ryžtingus pokyčius mūsų šalyje kalbėti būtų mažų mažiausiai naivu.
Pradinė bet kokios reformos sąlyga – visų dalyvių akistata su esančia situacija ir politinė valia sistemą pakeisti. Antraip – simuliuojama kaita, tačiau iš tiesų atsakomybė perduodama būsimoms kartoms, tikintis jų sąmoningumo.
Objektyvią reviziją Lietuvoje būtina atlikti tiek mokslininkams (įvertinti akademinius pasiekimus tarptautiniu mastu), tiek dėstytojams (dėstymo metodai, ruošimasis užsiėmimams, motyvacija dėstyti), administracijai (universiteto autonomija, Akademijos misija, aukštosios mokyklos bendruomenė), ir, žinoma, studentams (mokymasis dėl diplomo, motyvacija studijuoti apskritai, savivalda, dalyvavimas mokslinėje ir visuomeninėje veikloje). Tiesi ir atvira pradinė pozicija – pirminė ryžtingų pokyčių sąlyga.
Tačiau jau dabar akivaizdu, kad reformai iš esmės pritrūks sąmoningumo ir politinės valios. Viltys dėl realių pokyčių bus susietos su tais, kurie ateis po mūsų. Ir dar ilgai stebėsime abejingą ir vegetuojančią studentiją, į paskaitas „pamiršusius“ ateiti dėstytojus, stagnuojantį mokslo „darymą“, neracionalų ir nomenklatūrinį aukštųjų mokyklų valdymą. Aukštojo mokslo reforma turi puikias galimybes tapti visų mūsų tylia išpažintimi apie valios trūkumą.
Reforma tikrai nėra pagrindinė šio „Post Scriptum“ tema. Vis dėlto daugelyje straipsnių tiesiogiai įvardijamos arba bent minimos aktualios ir chroniškai iš universiteto nepasitraukiančios problemos: „gamyklinis“ studijų procesas, simuliuojami mokslo tyrimai, negyvybinga akademinė bendruomenė, kūrybingumą slopinantis dėstymas, nedemokratiška studentų savivalda ir kt.
Galiausiai, grįžtant prie universiteto misijos visuomenėje, derėtų prisiminti Leo Strausso teiginį, kad liberalus ugdymas – tai priešnuodis masinei kultūrai, primenantis apie Žmogaus didybę, todėl prasminga ugdymo reforma įmanoma tik asmeninės kiekvieno Akademijos nario reformos pagrindu.
Amateur asians pictures of asian girls japanese teens korean porn
http://throwing-funny.tramp.pictures.sexjanet.com/?kennedi-payton
memphis monroe porn experiment uncensored porn of paris hilton freeb porn amandastory porn hentai anime japanese porn super natural
Le plus pertinent big clit porn videos de en tout temps redtube
http://sutton.snow.danexxx.com/?jillian-anastasia
online streaming porn search engin thai porn movies strapon lesbain porn videos mom pics porn new indian porn videos for free
Pornhub s parentpany admits it profited from sex trafficking
http://poserartspanking.kawayogralach.tubered69.com/?fatima-alexis
cherrleader porn free anne nicole smith porn movies porn of the 1900 s porn sites with un obvious names porn young males pic
Youjizz 141 porn tube sites like youjizz mrporngeek
http://picturesofpeoplecatchingfish.tubered69.com/?macey-martha
porn talk forum arabian hijab porn porn star venus milf hamster free download videos porn audieo porn
I discovered something horrifying in my boyfriend s browser
http://dragon.ball.episodes.camslut.tubered69.com/?mallory-kaiya
you porn tranny three way porn videos couples plus size sex porn agencies lara croft naked porn imagefap pteranodon porn
Redtube free hardcore porn videos all sex movie categories
http://ashley.alban-po-dissolved.tubered69.com/?tracy-ximena
arcadia lake porn redtube swap porn sick dp porn free weird porn video tube mature nude porn